Saturday, September 1, 2012

SOLAT PENYEMBUH PENYAKIT


Apabila mahu mengerjakan solat, hendaklah berpakaian kemas, cantik, rapi dan bersih. Sebelum takbiratul ihram, berdiri sejenak beberapa minit dengan khusyuk dan tawaddu’ mengucapkan kata-kata ini :

“Ya Allah, Ya Tuhanku. Sengaja hamba berpakaian begini adalah kerana-Mu. Hanya kepada-Mu hamba sembah dan hamba berserah. Andai kata menurut pandangan-Mu padaku masih ada kekurangan ikhtiar dan usaha berubat, hamba bermohon harap dimaklumkan dan diampunkan.Ya Allah, Ya Tuhanku, Engkau lah yang Maha Mengetahui. Hamba telah berubat ke mana sahaja, namun penyakit hamba masih belum sembuh-sembuh.

Jika sekiranya penyakit hamba ini kerana dosa-dosa hamba yang hamba tidak sedari sedangkan hamba belum memohon keampunan kepada-Mu, Ya Allah, ampunilah dosaku. Andaikan kerana dosa ibu bapa hamba, ampunilah mereka itu.

Hamba yakin tidak ada yang dapat mengampuni dosa melainkan Engkau. Kerana Engkau Maha Pengampun dan Maha Penyayang. Dan hamba yakin tidak akan dapat sembuh segala penyakit kecuali dengan izin-Mu.

Oleh kerana itu Ya Allah, hilangkanlah penyakit ini dari badan hamba. Amin ya Robbal’alaminnn..”

Demikianlah diturutinya petunjuk itu dan dilakukan setiap malam. Tidak hanya pada solat fardhu sahaja. Alhamdulillah dalam beberapa bulan sahaja, dengan izin Allah akhirnya penyakit orang tersebut hilang sama sekali. Kembali sihat seperti sediakala.

Inilah satu contoh, di mana solat juga merupakan satu wasilah untuk penyembuhan penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...